سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر یک از شما آینه برادرش است . اگر رنجی را در او ببیند، دورش می سازد. [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 89 فروردین 30 , ساعت 1:20 صبح

تا چند ماهه آینده مایکروسافت پشتیبانی از xp  را به طور کامل قطع می کند و تنها ویندوز مطلوب اسقاطی می شود . وباید درباره ویندوز برتر یعنی windows 7  اطلاعات کسب کرد .

[تصویر: headerw7eng.png]

مدتی است شرکت مایکروسافت ویندوز ? را به صورت آزمایشی و بعد نسخه کامل تر را ارائه کرده . این نسخه ازویندوز که از نظر کلی شباهت‌هایی با ویندوز ویستا دارد، دارای ویژگی‌هایی است که در این مقاله به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.

?- بهبود و به روز شدن UAC: یکی از مشکلات افرادی که با ویندوز ویستا کار کرده‌اند این است که در هنگام نصب و یا پاک کردن یک برنامه باید اجرای آن را به تایید برسانند. در این فرآیند کاربر در هنگام نصب یک نرم‌افزار با پنجره‌ای زرد رنگ مواجه می‌شد که در آن از وی درخواست می‌شد تا نصب و یا پاک کردن نرم‌افزار را تایید کند. در ویندوز ?، UAC مجهز به انتخاب‌هایی شده است که در آن کاربر می‌تواند تنها پیام مربوطه را بدون اینکه آن را تایید کند مشاهده کند و یا اینکه آن پیام را بعد از نصب نرم‌افزار مشاهده کند. در ضمن هدف از کاربرد UAC جلوگیری از حمله‌ی کدهای مخرب به ویندوز می‌باشد.

?- پشتیبانی بهتر از درایورهای رایانه: یکی از مشکلات دیگری که کاربران ویندوز ویستا با آن مواجه هستند، عدم پشتیبانی کامل و مطلوب این ویندوز از درایورهای مختلف است به گونه‌ای که در برخی موارد کاربران مجبور به تعویض کارت صدا، گرافیک و یا وب‌کم خود می‌شدند. در ویندوز ? این مشکل تا حدودی برطرف شده است و علاوه بر اینکه در بسیاری از موارد این ویندوز از درایورهای مختلف پیشتیبانی می‌کند، ویندوز ? به صورت خودکار لینک کارخانه‌ی سازنده‌ی آن سخت‌افزار را به کاربر پیشنهاد می‌کند تا در صورت نیاز به آن مراجعه کند.

?- سرعت بالای بارگزاری: مایکروسافت اعلام کرده است که ویندوز ? سریعتر از همه‌ی نسخه‌های دیگر ویندوز (به جز ویندوز XP) بارگزاری خواهد شد و برخلاف ویستا که زمان بارگزاری و کرش‌های آن زیاد است، این نسخه از ویندوز تا حدود بسیار زیادی این مشکلات را نخواهد داشت و آنها را مرتفع کرده است.

?- بهینه‌سازی Taskbar: Taskbar مجموعه‌ای از آیکون‌های کوچکی است که در کنار دکمه‌ی Start ویندوز قرار دارد. در ویندوز ویستا و XP این قسمت از ویندوز شاهد هیچگونه تغییراتی نبود اما در ویندوز ? این قسمت بهینه شده است به گونه‌ای که این نوار نازک، پهن شده و در آن می‌توانید برنامه‌های در حال اجرا و پرکاربرد را به صورت زیبایی مشاهده کنید. البته این ایده‌ تا حدودی از سیستم عامل مکینتاش کپی‌برداری شده است!

?- اشغال فضای کمتر هارد دیسک: برخلاف ویندوز ویستا که برای نصب آن به فضایی در حدود ?? گیگابایت هارد دیسک نیاز است، ویندوز ? تنها به فضایی حدود ? گیگابایت نیاز دارد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ