سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و چون از صفین باز مى‏گشت ، به گورستان برون کوفه نگریست و فرمود : ] اى آرمیدگان خانه‏هاى هراسناک ، و محلتهاى تهى و گورهاى تاریک ، و اى غنودگان در خاک اى بى کسان ، اى تنها خفتگان اى وحشت زدگان شما پیش از ما رفتید و ما بى شماییم و به شما رسندگان . امّا خانه‏ها ، در آنها آرمیدند ، امّا زنان ، به زنى‏شان گزیدند . امّا مالها ، بخش گردیدند . خبر ما جز این نیست ، خبرى که نزد شماست چیست ؟ [ سپس به یاران خود نگریست و فرمود : ] اگر آنان را رخصت مى‏دادند که سخن گویند شما را خبر مى‏دادند که بهترین توشه‏ها پرهیزگارى است . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 89 اردیبهشت 2 , ساعت 3:29 عصر

هشدار علمای اخلاق به مردم : زلزله در تهران جدی است مردم توبه عمومی کنند

به گزارش یالثارات علما و مراجع عظام در مورد وقوع زلزله هشدار دادند و از مردم تقاضای توبه عمومی کردند این علما که از جنبه دینی و معنوی هشدار زلزله را به مردم داده اند با استناد به احادیث و روایات که در ذیل چند مورد اشاره می کنیم دست به این اقدام زده اند و با تاکید بر اینکه زمان وقوع آن معلوم نیست به مردم هشدار داده اند و از طرف دیگر دولت با انجام مانور های امداد نجات مختلف سعی در اسکان فوری و سریع در هنگام زلزله به مردم را دارد .

این مطالب زمانی رنگ و بو گرفت که آقای دکتر احمدی نژاد گفت : گسل زلزله در تهران خطرناک است و بالاخره فعال میشود ولی زمان آن معلوم نیست که گویا قبل از بیان این مطلب با یکی از علما ( بنا به حدس آیت الله خوشوقت از اساتید نمونه اخلاق ) دیداری داشته اند وایشان در مورد این که وقوع زلزله جدی است هشدار دادند .

آیت الله خوشوقت در طی سخنرانی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) افزایش فساد اخلاقی و زنا را عامل بروز حوادث طبیعی همانند زلزله دانستند که در نماز جمعه تهران هم آیت الله صدیقی همین سخنان را مطرح نمود .

احادیث اهل بیت (ع) :

رسول خدا (ص) : در امت من زلزله ای رخ می دهد که در آن ده هزار ، بیست هزار ، سی هزار نفر نابود می شوند . خداوند آن را برای پرهیزکاران پند - برای مومنان رحمت و برای کافران عذاب قرار داده (کنزالعمال : ج41 ص567 ح39615 )

امام باقر (ع) : در نامه رسول خدا چنین یافتم : هر گاه پس از من زنا فاش شود ، مرگ ناگهانی بسیار گردد . ( من لا یحضره الفقیه : ج1 ص524 ح1488 )

رسول خدا (ص) : هرگاه پنج چیز در میان شما فاش شود ، پنج چیز به شما راه یابد : هرگاه زنا در میان شما فاش شود زلزله رخ می دهد و .....  ( وسائل الشیعه ال البیت : ج9 ص 26 ح11431 )

و سایر احادیث 

 حال یک سئوال آیا باید همیشه از چیزی بترسیم تا توبه کنیم یا رفتار خود را اصلاح کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟



لیست کل یادداشت های این وبلاگ