سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با خاموش بودن بسیار ، وقار پدیدار شود و با دادن داد دوستان فراوان گردند و با بخشش بزرگى قدر آشکار گردد و با فروتنى نعمت تمام و پایدار ، و با تحمل رنجها سرورى به دست آید و به عدالت کردن دشمن از پا در آید . و با بردبارى برابر بى خرد ، یاران بسیار یابد . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 88 اسفند 23 , ساعت 1:2 عصر

شیطان و موسیقی متال

قبل از ارائه این مطالب لازم به ذکر است که موسیقی متال در کل موسیقی خشنی است و در اکثر تکست های این موسیقی نشانه های نا امیدی ، خودکشی ، زندگی بیهوده ، ترویج فساد و... مشهود است و از طرفی نمی توان گفت این که اگر اطرافیان ما از این سبک موسیقی حمایت می کنند افرادی فاسد و شیطان گرا هستند چرا که در هر جامعه ای افکاری متمایز از یکدیگر وجود دارند و اگر این افکار به گونه ای درست هدایت نشوند به هر راهی که فکر می کنند درست است پیشروی می کنند .

شیطان و شیطان گرایی و شیطان پرستی در موسیقی متال از چه وقتی باب شد و در استایل های مختلف چگونه تحلیل می شود؟      اگر در جریان های دهه ی هشتاد جستجو کنید خواهید دید که گروه ( ونوم ) با همان استایل اولیه خود یکی از آورندگان تم شیطان در گروه خود بود و این گروه به شیطان بسیار گرایش داشت و به ضد با اجتماع مسیحیت به این مسئله روی آورد ولی هرگز مقصودش پرستش شیطان به عنوان موجودی مستقل و جدای از انسان نبود. صلیب های برعکس و پنتاگرام های معکوس از زمان ( میهم ) باب شد و گروه های دیگری چون ( امپرور ) و ( ایمورتال ) و ( دارک فیونرال )به این مسئله دامن زدند و کلیسا سوزی باب شد و خدای اسکاندیناوی ها ( پیگان ) ها را خواستار شدند. در مدت کوتاهی در اوایل دهه ی نود تعداد این بند ها به بیشمار رسید و امروزه شاهد ده هزار و خرده ای گروه بلک متال رسمی در متال آرشیوز هستیم که در بیشتر تم شعری این گروه ها شیطان و شیطان گرایی یافت می شود. این بیشتر از این که مسئله ی پرستش را ترویج دهد بیشتر به ضدیت با افکار مسیحی می پردازد و منظور و مقصودشان همان آنتی کرایست یا ضد مسیح است که عیسی را پیامبری دروغین بدانند و فرمان های انجیل را معکوس اجرا کنند و اشعار کلیسایی را به تمسخر بکشند. صلیب ها را بر عکس کنند و از کلیسای شیطان و آنتوان لاوی حمایت کنند. البته عده بیشماری هم با این که تم شیطان در اشعارشان وجود دارد از این مسئله حمایت نمی کنند و آنتوان لاوی را یک شیاد یهودی تاجر مسلک می دانند که از روی بیکاری به وسیله ی شیطان به تجارت پرداخته چنانچه امروزه تعداد آمار سرسام آوری را به اعضای کلیسای شیطان نسبت می دهند و چیزی بالغ بر دویست و شصت و شش هزار نفر را عضو شده ی کلیسای شیطان می دانند که در حال حاضر نود و نه درصدشان زنده اند و چیزی بالغ بر دوازده هزار نفرشان فعالیت می کنند و به این کلیسا کمک های خاصی می کنند. حتی کسانی که خواستار ( پیگان ) ها هستند هم در این کلیسا برای خود شعبه ای بر پا کرده اند و فعالیت می کنندبیشتر بند های دث متال و بروتال دث متال مثل دی ساید و موربید انجل از شیطان به عنوان سمبل شر یاد می کنند و در تم شعری خود وقتی سخن از شیطان می کنند با پدیده هایی چون سادیسم و نکروفیلیا و جسد خواری روبرو هستیم و اینکه بیشتر همان نفس خشن و بی رحم را برای شیطان قائل می شوند.  و در بند های بلک هم چند دسته مختلف وجود دارند. دسته ای که مدیوال هستند و برای شیطان وجودیت قائل می شوند و دسته ی دیگر هم آن کسانی هستند که طرفداران لاوی هستندبه طور کل تم شیطان امروزه یکی از معروف ترین و بزرگ ترین تم ها در موسیقی متال با انواع مختلف است و چه از آن به بدی یاد کنند و چه به خوبی و قدرتمندی دیگر بستگی به عقاید گروه و استایل گروه دارد ..................................................... و حال موسیقی متال از دید یک جوان طرفدار متال :                                                                         موسیقی متال، موسیقی فریاد است و در عین حال آرامش خاص پس از فریاد را در ذهن شنونده ایجاد می کند . متال موسیقی عادی نیست بلکه یک جنبش عظیم فکری و تحولی درونی برای انسانهاست. جنبشی که از حقوق افراد دفاع می کند و قصد دارد با نشان دادن پستی ها و رذالت ها انسان را در مسیر اصلی خود هدایت کند و با ابزار سخت خود ، سخت ترین انسانها را فرو می ریزد و انسان متکی به نفس و تفکر خویش را به وجود می آورد.

و از طرفی نیز باید یاد آور شد موسیقی متال نوعی موسیقی است که در اوایل ظهورش قصد اعتراز و مخالفت با سلطه گری و قدرت را داشته که هم اکنون در متال امروزی اثری از اعتراض منطقی به چشم نمی خورد و تنها فریاد ، نوع لباس پوشیدن و نوع چهره و مو از متال قدیم باقی مانده واگر هم اعتراضی به دنیا و جهان می کنند اعتراض به دین و آیین اسلام و مسیح است که بر خاسته از امیال شیطانی آنهاست .

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ