سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی [با مردم]، نیمی از دین است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
دوشنبه 89 اردیبهشت 20 , ساعت 12:0 عصر

پرتاب اژدر از ناوشکن جماران

 
 سخنگوی رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 با اشاره به برنامه‌های امروز نیروی دریایی گفت: صبح امروز مقابله با حملات موشک‌های سطحی اجرا شد که در این عملیات گلوله چف که یکی از دستاوردهای ساخت صنایع وزارت دفاع است، مورد آزمایش قرار گرفت.
 

به گزارش ایرنا، امیر دریادار قاسم رستم‌آبادی در تشریح برنامه‌های روز پنجم رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 افزود: رزمندگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی امروز نیز منسجم، هماهنگ و منضبط به اجرای مراحل مختلف پنجمین روز رزمایش پرداختند.

دریادار رستم‌آبادی خاطرنشان کرد: سامانه الکترونیکی چف، سامانه دفاع ضد موشکی سطحی است که قبلا هم آزمایش شده و در این رزمایش در شرایط واقعی مورد ارزیابی قرار گرفت که موفق شدیم با به‌کارگیری این سامانه، سیستم کنترل آتش دشمن را فریب و منحرف کنیم که در مراحل فاز تاکتیکی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه تشریح برنامه‌های روز پنجم رزمایش ولایت 89 تصریح کرد: صبح امروز رزمایش مشترکی بین زیردریایی‌های سبک، سنگین، ناوشکن‌ها، هواپیماهای تاکتیکی و شناسایی نیروی هوایی ارتش انجام شد که در صحنه حملات بدون بازگشت به بندر در دریا با رعایت اصول پدافند غیرعامل که توسط بالگردهای نیروی دریایی ارتش پشتیبانی می‌شد، انجام گردید.

سخنگوی رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 ادامه داد: بعدازظهر امروز نیز ناوشکن جماران که از دستاوردهای اخیر صنایع داخلی است، پرتاب اژدر زیردریایی را انجام خواهد داد که عملیات بسیار مهمی است و البته این آزمایش‌ها به صورت واقعی خواهد بود.

وی افزود: در مجموع عملیات‌های تاکتیکی امروز خوب و مثبت ارزیابی می‌شود و همچنان این عملیات‌ها با پشتیبانی پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیا و هواپیماهای شناسایی و جنگنده نیروی هوایی از نیروی دریایی ادامه خواهد یافت.

دریادار رستم‌آبادی ادامه داد: موفق شدیم از سامانه‌های پرتاب اژدر که توسط صنعتگران داخلی ساخته و بر روی ناوشکن جماران نصب شده، مسیر مورد نظر را رهگیری و پرتاب کنیم که این تمرین نیز با موفقیت انجام شد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش تاکید کرد که این آزمایش می‌تواند در عمق عملیاتی بسیار بالا توان بازدارندگی ما را در دریا افزایش دهد و خاطرنشان ساخت: قدرت دفاعی یگان‌های سطحی در دریا با آزمایش اژدرهای زیرسطحی در مقابل زیردریایی‌های دشمن یک سلاح راهبردی پنهان است که کشف و شناسایی آن در دریا مشکل بوده و برای مقابله با این ویژگی نیاز به سامانه‌هایی است که زیردریایی‌ها را کشف و در برد سلاح خود قرار داده و منهدم می‌کنند.

وی افزود: این سامانه یک سامانه ضد آتش است که می‌تواند ما را در این امر یاری کند.

سخنگوی رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 گفت: مهم‌ترین ارزیابی‌ها در مراحل پایانی پرتاب اژدر زیرسطحی در رزمایش انجام می‌شود و بعد از آن همچنین روزهای پایانی پرتاب موشک‌های ضد سطح از ناوشکن جماران را انجام خواهیم داد.

دریادار رستم‌آبادی با اشاره به اینکه مرحله سوم رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 امروز پایان می‌یابد و فردا مرحله چهارم که مرحله رزم در دریا است آغاز خواهد شد، گفت: از فردا عملا پرتاب‌ها و شلیک موشک‌های هوا به سطح، سطح به سطح و ساحل به دریا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، ناوشکن جماران پس از انجام رزمایش ولایت 89، برای ماموریت‌های دوردست به خلیج عدن و شمال اقیانوس هند اعزام خواهد شد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در تشریح دیگر برنامه‌های روز پنجم رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 اظهار داشت: امروز خروج غواصان و تیم‌های عملیات ویژه نیروی دریایی که در اعماق دریا غوطه‌ور شده بودند، صورت گرفت که آنها با خروج از زیردریایی‌ها در اعماق آب به لنگرها نفوذ کرده و خاک دشمن فرضی را تصرف کردند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ