سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کاستی دانش، در دروغ و کاستی جدیت، در بازی است . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 89 اردیبهشت 4 , ساعت 1:9 صبح

حذف آخرین مسیر مشاهده شده در رجیستری

اگر با رجیستری ویندوز آشنا باشید و تاکنون با آن کار کرده باشید حتمأ با این خاصیت رجیستری آشنا هستید؛ پس از هر بار ورود به مسیرهای مختلف رجیستری جهت ویرایش کلیدهای مختلف، در صورت بستن محیط برنامه، آخرین مسیر مشاهده شده در رجیستری در حافظه آن باقی می‌ماند و پس از ورود مجدد به رجیستری، خواهید دید که به صورت اتوماتیک به آخرین مسیری که قبلأ مراجعه کردید روانه خواهید شد. این موضوع ممکن است تاحدودی امنیت کاری شما در ویندوز را به خطر بیندازد، چرا که هر فردی با باز کردن رجیستری متوجه می‌شود که شما قبلأ در چه مسیر و شاخه ای از رجیستری بوده‌اید. برای حل این مشکل قصد داریم تا ترفندی ساده و کاربردی را مطرح کنیم که با بهره‌گیری از آن می‌توانید هر بار پس از خروج از رجیستری، آخرین مسیر مشاهده شده را از حافظه برنامه پاک کنید و در دفعات بعدی اجرای رجیستری به اولین شاخه ممکن بازگردید.

بدین منظور:

از منوی Start به All Programs و سپس Accessories رفته و بر روی Notepad کلیک کنید.

حال در محیط Notepad کدهای زیر را عینأ Copy و Paste نمایید:

Option Explicit
On Error Resume Next
Dim WSHShell
Set WSHShell=W.Create("W.Shell")
WSHShell.RegDelete "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\Regedit\LastKey"
"www.Tarfandestan.com
WSHShell.Run "REGEDIT"
Set WSHShell = Nothing
پس از کپی کدهای فوق، از منوی File بر روی Save as کلیک کنید. سپس فایل را با نام دلخواه و پسوند vbs. ذخیره کنید (به عنوان مثال نام آن را Tarfandestan.vbs قرار دهید).
حالا به مسیری که فایل را ذخیره کرده‌اید مراجعه کنید.
اکنون بر روی فایل مذکور، دوبار کلیک کنید.
خواهید دید که رجیستری اجرا می‌شود، صدالبته یک رجیستری پاک و تمیز، بدون اینکه اثری از مسیر مشاهده شده قدیمی باشد.
شما می‌توانید جهت بالا بردن سرعت کار از این فایل یک Shortcut تهیه کرده و سپس آن را در محیطی مثل Quick Lunch ویندوز قرار دهید تا همواره سریع‌تر به آن دسترسی داشته باشید.


شنبه 89 اردیبهشت 4 , ساعت 12:55 صبح

23 ترفند مفید برای افزایش سرعت عملکرد در اینترنت

قصد داریم تا 23 ترفند مفید برای افزایش سرعت عملکرد در اینترنت را برای شما بازگو کنیم. ممکن است شما به اطلاعاتی احتیاج پیدا کنید و زمان کمی برای جستجوی آن داشته باشید. در این زمان است که این ترفندها به کمک شما میایند و در کمترین زمان شما را به هدفتان میرسانند.
1 - همه‌ ما پسوردهای‌ زیادی‌ داریم. شما همواره‌ باید پسوردهای‌ مجزا و مطمئنی‌ برای‌ فعالیتهای‌ بانکی‌ آنلاین و داد و ستدهای‌ تجارت‌ الکترونیک‌ خود داشته‌ باشید. اما می‌توانید از یک‌ پسورد برای‌ تعداد زیادی‌ از سرویسهای‌ دیگر ازقبیل Personalization یا ثبت‌نام‌ در سایتها استفاده‌ کنید. طبعأ لازم‌ است‌ این‌ پسوردها محرمانه‌ باشند.
2 - از سایتهایی‌ که‌ تصویرهای‌ تودرتو و زیادی‌ در هر صفحه‌ دارند اجتناب‌ کنید. حتی‌ سایتهای‌ مخصوص‌ تصاویر باید قابلتیهایی‌ برای‌ دسترسی‌ به‌ تصاویر بزرگ‌ و دقیق‌ خود داشته‌ باشند.
3 - اگر کاربر مکینتاش‌ هستید نرم‌افزار Rambunctious را از سایت‌ http://www.clarkwood.software.com دریافت کنید. این‌ یک‌ برنامه RAM دیسک‌ است‌ که‌ به‌ شما امکان‌ می‌دهد تا سرعت‌ فعالیتهایتان‌ را به‌ انتخاب‌ خود اولویت‌بندی‌ کنید.
4 - مقاومت‌ داشته‌ باشید. اگراز Frontpage برای‌ طراحی‌ صفحه‌ استفاده‌ می‌کنید، سعی‌ نکنید از همه‌ امکانات‌ آن‌ در صفحه‌تان‌ استفاده‌ کنید. Frontpage در نوشتن HTML بسیار ناکارآمد است‌ و غالبأ اندازه‌ صفحات‌ شما را دوبرابر می‌کند. اگر از ویژگیهای HTML مخصوص Word استفاده‌ می‌کنید، مشکل‌ از این‌ هم‌ بیشتر است.
5 - چه‌ طراح‌ صفحه‌ و یا دیدارکننده‌ از صفحات‌ هستید، از چیزهایی‌ که‌ زیبا هستند اما ارزش‌ واقعی‌ چندانی‌ به‌ کار شما نمی‌افزایند اجتناب‌ کنید. در اینجا خصوصأ فیلمهای‌ معرفی Shockwave یاFlash موردنظر ماست. زیبایی‌ چندرسانه‌ای‌ جا و زمان‌ خود را دارد، اما به‌ انتظار گذاشتن‌ مراجعین‌ سایت‌ با نمایش‌ دادن‌ فیلمهای‌ طولانی‌ معرفی، چندان‌ جذابیتی‌ ندارد.
6 - مستقیم‌ سر اصل‌ مطلب. با دیدار از سایتهایی‌ که‌ اخبار را برای‌ شما بروز می‌آورند، وقت‌ خود را تلف‌ نکنید. به‌Email alert ها ازقبیل‌ (http://europe.cnn.com/EMAIL) یا HeadlineAlert مراجعه‌ کنید. آنگاه‌ به‌ محض‌ دریافت‌ یک Email تنها لازم‌ است‌ به‌ آدرسهای‌ مشخص‌ شده‌ در نامه‌ برای‌ پیداکردن‌ اخبار و اطلاعات‌ موردنظرتان‌ وصل‌ شوید.
7 - حیله‌Telnet را فراموش نکنید. اگر معمولأ‌ از Telnet استفاده‌ می‌کنید، بهترین‌ طریقه‌ افزایش‌ سرعت‌ برای‌ شما به‌کارگیری Address Book است.
8 - صفحه‌ نمایش‌ را ساده‌ نگهدارید. صفحه‌ نمایش‌ اولیه‌ ویندوز را در ساده‌ترین‌ حالت (ترفندستان) نگهدارید. اما میانبرهای (Shortcut) لازم‌ را برای‌ عملیاتی‌ که‌ در اولویت‌ قرار دارند، ایجاد کنید، چه‌ از نوع URL یا برنامه‌هایی‌ مانند Office یا غیره‌ باشد.
9 - با Real Player شروع‌ نکنید. Real Player را از برنامه‌ شروع‌ بردارید، خصوصأ که‌ به‌ صورت‌ پیش‌فرض‌ در آنجا می‌نشیند. زیرا اولأ چندین‌ ثانیه‌ از برنامه‌ شروع‌(Startup) را به‌ خود اختصاص‌ می‌دهد و ثانیأ‌ در بسیاری‌ موارد بدون ‌اطلاع ‌شما از ارتباط ‌اینترنتی ‌استفاده ‌می‌کند. برای ‌برداشتن ‌آن، Real Player را بازکنید و به View/Preferences/General/Startcenter بروید.
10 - خبره‌ها را خبر کنید. نرم‌افزارهایی‌ ازقبیل‌ Inboy Specialist (قابل‌ دریافت‌ از سایتhttp://www.gutmannsoft.com/en) به‌ شما امکان‌ می‌دهد نامه‌ها را قبل‌ از دانلود کردن‌ آنها از روی‌ سرور اصلی‌ بررسی‌ و پاک‌ کنید.
11 - اگر صفحه‌ای‌ را مشاهده می‌کنید، ممکن‌ است‌ نیازی‌ به‌ دیدن‌ و دانلود شدن‌ کل‌ آن‌ نداشته‌ باشید. لذا اگر اطلاعات‌ یا تصاویری‌ که‌ می‌خواهید به‌دست‌ آورید، روی‌ دکمه Stop کلیک‌ کنید.
12 - میانبر بزنید. اگر آوردن‌ یک‌ صفحه‌ خیلی‌ طول‌ می‌کشد، دکمه Stop را بزنید و یا Refresh کنید تا دوباره‌ مرورگر شروع‌ کند. اگر خوش‌شانس‌ باشید، صفحه‌ مربوطه‌ مسیر بهتری‌ برای‌ دریافت‌ پیدا می‌کند. از نرم‌افزار Neotrace سایت (http://www.neotrace.com) برای‌ اینکه‌ ببینید چطور کار می‌کند استفاده‌ کنید. این‌ نرم‌افزار مسیر میان‌ شما تا سایت‌ موردنظرتان‌ را به‌ همراه‌ همه‌ نقاط‌ بین‌ راه‌ و اطلاعات‌ ثبت‌کننده‌های‌ مسیر Registrants را نشان‌ می‌دهد.
13 - سرعت‌ مودم‌ را با استفاده‌ از یک‌ نرم‌افزار Modem Booster بهینه‌ کنید. درعین‌ حال‌ تنظیمات‌ پورت‌ دریافت‌/ارسال‌ مودم‌ خود را بهینه‌ سازید. این‌ تنظیمات‌ را در Settings/Control Panel/Modems/General پیدا می‌کنید. بر روی‌ مودم‌ /Port Settings/Connection کلیک‌ کنید. با تنظیمات‌ آن‌ مقداری‌ بازی‌ کنید و نتیجه‌ کار خود را بر روی‌ یک‌ سایت‌ سنتی‌ از قبیل‌ سایت‌ زیر، آزمایش‌ کنید.
http://homepage.ntworld.com/dgilbert/testpage.htm
14- اگر بر روی‌ یک‌ عنوان‌ تحقیق‌می‌کنید و یا سایت‌ بیشتری‌ را بر روی‌ همان‌ عنوان‌ می‌خواهید، درIE از دکمه Related و یا در نت‌اسکیپ‌ از What"s Related استفاده‌ کنید. این‌ دکمه‌ها خصوصاً‌ درمورد سایتهای‌ بزرگ‌ و شناخته‌ شده‌ خیلی‌ خوب‌ کار می‌کنند.

دستورالعمل‌های‌ راهنمای‌ سایت‌ و خصوصأ‌ دستورالعمل‌های‌ جستجو را به‌دست‌ آورید و برطبق‌ آن‌ عمل‌ کنید. این‌ کار از بسیاری‌ از جستجوهای‌ بی‌نتیجه‌ جلوگیری‌ کرده‌ و سرعت‌ دستیابی‌ شما به‌ اطلاعات‌ را چندین‌ برابر می‌سازد. بدین‌منظور به‌عنوان‌ مثال‌ به‌ آدرسهای‌ زیر مراجعه‌ کنید:

http://www.google.com/help
http://uk.altavista.com/help/tips
http://hotbot.lycos.com/help
http://www.dogpile.co.uk
16 - درمورد بسیاری‌ از سایتها، تنها نوشتن‌ نام‌ سایت‌ در قسمت‌ آدرس‌ و گرفتن‌ دو دکمه Shift+Enter به‌طور همزمان، (ترفندستان) از نوشتن‌ نام‌ کامل‌ آن‌ در IE شما را بی‌نیاز می‌کند.
17 - هنگامی‌ که‌ در Google جستجو می‌کنید، به‌ نتایج Cache نیز مراجعه‌ کنید. هنگامی ‌که ‌به ‌اتصالات‌ باقیمانده‌(Cached Links) در پایان‌ فهرستها (Listings) نگاه‌ می‌کنید، سایتها غالبأ‌ سریعتر ظاهر می‌شوند زیرا به‌طور مستقیم‌ از حافظه‌ باقی‌مانده‌ سرورهای‌ شرکت‌ به‌ شما منتقل‌ می‌شوند.
18- فایلهای‌ بزرگ‌ را قبل‌ از ارسال‌ آنها به ‌وسیله‌ پست‌ الکترونیک، Zip کنید. این‌ کار نه‌ تنها یک‌ لطف‌ به‌ دریافت‌کننده‌ فایلهای‌ مزبور است، بلکه‌ زمان‌ زیادی‌ را بر روی‌ مودم‌های ‌56K صرفه‌جویی‌ می‌کند. فایلهای‌ متنی مخصوصأ‌ خیلی‌ خوب Zip می‌شوند.
19 - پرکردن‌ فرمها به‌ صورت‌ خودکار. Autocomplete در IE می‌تواند صرفه‌جویی‌ زیادی‌ را در هنگام‌ پرکردن‌ فرمها برای‌ شما انجام‌ دهد. برای‌ تنظیم‌ آن‌ به‌ بخشهای‌ زیر بروید:
Tools/Internet Options/Vontent/Auto Complete
20 - درهمه‌ جهات‌ نگاه‌ کنید. اگر اطلاعات‌ مبهمی‌ را می‌خواهید به‌دست‌ آورید ولی‌ موتور جستجو نتوانسته‌ شما را قانع‌ کند، سعی‌ کنید از سایت‌ http://www.copernic.com، نرم‌افزار 2001Copernic را به‌دست‌ آورید. این‌ نرم‌افزار به‌طور همزمان‌ به‌ جستجوی‌ موتورهای‌ عمده‌ جستجو پرداخته‌ و سعی‌ می‌کند از چیزهای‌ تکراری‌ اجتناب‌ کند. نرم‌افزار مزبور مجانی‌ است‌ و به‌طور همزمان‌ هشتاد موتور جستجو را می‌پیماید.
21 - در مرورگر خود Java را غیرفعال‌ کنید. البته‌ بعضی‌ سایتها ممکن‌ است‌ از ورود شما جلوگیری‌ کنند، اما همواره‌ می‌توانید با فعال‌ کردن‌ آن‌(Java) به‌ آنها وارد شوید. برای‌ فعال‌ و غیرفعال‌ ساختن Java در مرورگر خود به‌Tools/Internet Options بروید.
22 - مهمترین‌ توصیه. همه‌ متخصصین‌ معتقدند که‌ جلوگیری‌ از ورود تصاویر و صدا، بیشترین‌ تاثیر را در افزایش‌ سرعت‌ مرورگر دارد. بدین‌منظور در IE به‌ مسیر زیر بروید:
Tools/Internet Options/Advanced

23 - در نت‌اسکیپ‌ به‌ مسیر زیر بروید:

Edit/Preferences/Advanced
سپس‌ ویژگیهای‌Voice ،Image و غیره‌ را که‌ می‌خواهید، با برداشتن غیرفعال‌ کنید. قبل ‌از خروج، حتمأ Apply و OK را بزنید.
‌کارهای‌ دیگری‌ نیز برای‌ تسریع‌ عملیات‌ در جستجوها و دانلود کردن‌ فایلها در اینترنت‌ امکانپذیر است‌ که‌ با ادامه‌ تجربه‌ و کار مستمر می‌توان‌ بدانها دست‌ یافت.


شنبه 89 اردیبهشت 4 , ساعت 12:34 صبح

 پاک کردن پسورد کامپیوتر!

یکی از بزرگترین مشکلاتی که کاربران با آن روبرو هستند مشکل فراموش کردن پسورد BIOS کامپیوتر است. چرا که با این کار دیگر امکان ورود به کامپیوتر را نخواهند داشت. معمولأ برای رفع این مشکل درآوردن باتری ساعت از روی مادربورد پیشنهاد میشود. اما این کار همیشه و هرجا قابل انجام نیست. چرا که ممکن است سیستم شخصی شما نباشد یا حتی دستگاه یک لپتاپ باشد. اما با استفاده از این ترفند شما به سادگی و تنها با تایپ یک دستور ساده پسورد ذخیره شده روی BIOS را کلأ محو میکنید! یقینأ چنین راهی را در هیچ جای دیگر نخواهید یافت! لازم به ذکر است این ترفند بر روی تمامی BIOS ها قابل انجام است و تفاوتی در نوع آن نمیکند.

برای این کار:

شما ابتدا نیاز به یک سی دی Bootable دارید. این نوع سی دی در هر مکانی یافت میشود. سی دی نصب ویندوز شما هم احتمال بسیار زیاد Bootable است.
همچنین میتوانید خودتان یک فلاپی بوتیبل بسازید. آموزش این کار قبلأ در ترفندستان مطرح شده است.
مهم این است که شما به نوعی وارد خط فرمان شوید.
همچنین اگر DOS دارید میتوانید از آن استفاده کنید.
پس از ورود به خط فرمان با استفاده از هر یک از طرق بالا کافی است دستورات زیر را با دقت وارد نمایید:
DEBUG
-O 70 71
-O 71 72
-O 72 73
Q-
دقت کنید بعد از وارد کردن هر خط دکمه Enter را بزنید ، سپس خط بعدی را وارد کرده و مجدد Enter بزنید تا به خط پایان برسید.
اکنون پس از وارد کردن آخرین خط کار تمام است و شما میتوانید مطمئن باشید پسورد BIOS شما پاک شده است.
حال سیستم را Reset کنید و مشاهده کنید که دیگر پس از ورود به سیستم از شما پسوردی خواسته نمیشود.


سه شنبه 89 فروردین 31 , ساعت 1:12 صبح

بازسازی ویندوز Xp بدون نیاز به نصب مجدد

در مواردی که به عملکرد سیستم خود اطمینان ندارید یا برای اطمینان از صحت عملکرد فایل های ویندوز XP مانندIE و جایگزینی فایل های اصلی به جای فایل های احتمالی معیوب،نیازی به فرمت و نصب مجدد سیستم عامل XP ندارید و اگر دیسک سیستم عامل ویندوز XP را دارید به ترتیب زیر عمل کنید:
1.از منوی Start گزینهRun را انتخاب کنید.
2.در کادر Open دستورsfc/scannow را تایپ کنید(قبل از / حتماً باید فاصله باشد.)
3.کادری ظاهر می شود که از شما می خواهد دیسک سیستم عامل را در درایو قرار دهید تا بتواند فایل های اصلی را جایگزین فایل های معیوب نماید.

سه شنبه 89 فروردین 31 , ساعت 1:11 صبح
 بالا بردن سرعت اینترنت با یک دستور کاملا ساده
در ویندوز XP قابلیتی وجود دارد به نام Packet Scheduler که این موضوع 20% از پهنای باند اینترنت شما را میگیرد. در صورتی که به این قابلیت نیازی ندارید با طی کردن غیرفعال کردن آن میتوانید با آزاد کردن پهنای باند گرفته شده سرعت اینترنت خود را تا حد چشمگیری بالا ببرید. در صورتی که از سرعت اینترنت خود ناراضی هستید از این ترفند بهره بگیرید.
بدین منظور:
1. Run را از منوی Start اجرا کنید.
2. در Run عبارت gpedit.msc را تایپ کرده و OK را کلیک کنید.
3. منتظر بمانید تا Group Policy اجرا شود.
4. در بخش Local Computer Policy و زیر Computer Configuration گزینه Administrative Templates را گسترش دهید. ( با کلیک بر روی علامت + کار آن انجام دهید )
5. در لیست باز شده گزینه Network را نیز گسترش دهید.
6. حال در این لیست Qos Packet Scheduler را انتخاب کنید.
7. به گزینه هایی که در سمت راست ظاهر می شوند دقت کنید.
8 .بر روی Limit reservable bandwidth کلیک راست کرده و Properties را کلیک کنید.
9. پس از اینکه پنجره Limit reservable bandwidth Properties باز شد در برگه Setting و در زیر Limit reservable bandwidth گزینه Enabled را انتخاب کنید.
10. مشاهده می کنید که با انتخاب آن در روبروی Bandwidth Limit مقدار پیش فرض آن یعنی 20 درصد به نمایش در می آید.
11. به جای عدد 20 مقدار 0 را تایپ کرده و OK را کلیک کنید.
12. حال به Connection که به وسیله آن به اینترنت وصل می شوید رفته و بر روی دکمه Properties کلیک کنید.
13. به برگه Networking بروید و دقت کنید که Packet Scheduler فعال باشد (تیک کنار آن مشاهده شود).
14. این پنجره را OK کنید.
15. کامپیوتر خود را Restart کنید

سه شنبه 89 فروردین 31 , ساعت 1:6 صبح

رایت800 مگا بایت و بیشتر بر روی سی دی های معمولی

شاید برایتان پیش اومده باشه که مثلا یه برنامه دارید که حجمش از 700 مگابایت بیشتر باشه . و می خواهید اونو رایت کنید در این مواقع می بایست اون برنامه رو فشرده کنید که البته شاید باز هم اون برنامه تو سی دی جا نشه . با این ترفند می تونید بر روی سی دی های معمولی حتی تا 1 گیگا بایت اطلاعات ذخیره کنید .
ابتدا می بایست ببینید رایتر شما overburning ساپورت می کنه یا نه . برای تست این کار مراحل زیر را دنبال کنید :
ابتدا به برنامه Nero رفته و سپس کلید های ترکیبی Ctrl + R را فشار دهید . تو این پنجره ببینید که در قسمت Recorder information ، رو به روی عبارت Over burn عبارت suported نوشته شده است یا نه . اگر عبارت ساپورت نوشته شده باشد شما می تو نید از این ترفند استفاده کنید .
حال به منوی File رفته و قسمت preferences رو انتخاب کنید سپس در قسمت Expert features دقت کنید که عبارت enable overburn قعال باشد . در زیر همین گزینه مقدار مجاز overburn رو به دقیقه مشخص کنید .
حال به منوی File رفته و گزینه New را انتخاب کنید و در قسمت Multisession گزینه No Muttisession را انتخاب نمایید . سپس در قسمت Burn عبارت Write Method رو به Disc at Onec تبدیل کنید .
حال می تونید سی دی خود را رایت کنید مقدار رایت هم بستگی خیلی زیادی به رایتر داره .

دوشنبه 89 فروردین 30 , ساعت 1:20 صبح

تا چند ماهه آینده مایکروسافت پشتیبانی از xp  را به طور کامل قطع می کند و تنها ویندوز مطلوب اسقاطی می شود . وباید درباره ویندوز برتر یعنی windows 7  اطلاعات کسب کرد .

[تصویر: headerw7eng.png]

مدتی است شرکت مایکروسافت ویندوز ? را به صورت آزمایشی و بعد نسخه کامل تر را ارائه کرده . این نسخه ازویندوز که از نظر کلی شباهت‌هایی با ویندوز ویستا دارد، دارای ویژگی‌هایی است که در این مقاله به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.

?- بهبود و به روز شدن UAC: یکی از مشکلات افرادی که با ویندوز ویستا کار کرده‌اند این است که در هنگام نصب و یا پاک کردن یک برنامه باید اجرای آن را به تایید برسانند. در این فرآیند کاربر در هنگام نصب یک نرم‌افزار با پنجره‌ای زرد رنگ مواجه می‌شد که در آن از وی درخواست می‌شد تا نصب و یا پاک کردن نرم‌افزار را تایید کند. در ویندوز ?، UAC مجهز به انتخاب‌هایی شده است که در آن کاربر می‌تواند تنها پیام مربوطه را بدون اینکه آن را تایید کند مشاهده کند و یا اینکه آن پیام را بعد از نصب نرم‌افزار مشاهده کند. در ضمن هدف از کاربرد UAC جلوگیری از حمله‌ی کدهای مخرب به ویندوز می‌باشد.

?- پشتیبانی بهتر از درایورهای رایانه: یکی از مشکلات دیگری که کاربران ویندوز ویستا با آن مواجه هستند، عدم پشتیبانی کامل و مطلوب این ویندوز از درایورهای مختلف است به گونه‌ای که در برخی موارد کاربران مجبور به تعویض کارت صدا، گرافیک و یا وب‌کم خود می‌شدند. در ویندوز ? این مشکل تا حدودی برطرف شده است و علاوه بر اینکه در بسیاری از موارد این ویندوز از درایورهای مختلف پیشتیبانی می‌کند، ویندوز ? به صورت خودکار لینک کارخانه‌ی سازنده‌ی آن سخت‌افزار را به کاربر پیشنهاد می‌کند تا در صورت نیاز به آن مراجعه کند.

?- سرعت بالای بارگزاری: مایکروسافت اعلام کرده است که ویندوز ? سریعتر از همه‌ی نسخه‌های دیگر ویندوز (به جز ویندوز XP) بارگزاری خواهد شد و برخلاف ویستا که زمان بارگزاری و کرش‌های آن زیاد است، این نسخه از ویندوز تا حدود بسیار زیادی این مشکلات را نخواهد داشت و آنها را مرتفع کرده است.

?- بهینه‌سازی Taskbar: Taskbar مجموعه‌ای از آیکون‌های کوچکی است که در کنار دکمه‌ی Start ویندوز قرار دارد. در ویندوز ویستا و XP این قسمت از ویندوز شاهد هیچگونه تغییراتی نبود اما در ویندوز ? این قسمت بهینه شده است به گونه‌ای که این نوار نازک، پهن شده و در آن می‌توانید برنامه‌های در حال اجرا و پرکاربرد را به صورت زیبایی مشاهده کنید. البته این ایده‌ تا حدودی از سیستم عامل مکینتاش کپی‌برداری شده است!

?- اشغال فضای کمتر هارد دیسک: برخلاف ویندوز ویستا که برای نصب آن به فضایی در حدود ?? گیگابایت هارد دیسک نیاز است، ویندوز ? تنها به فضایی حدود ? گیگابایت نیاز دارد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ